044 594-30-30
01014 Україна, м. Київ,
бульв. Лесі Українки, 29
5 правил, як отримати виплату на застраховану площу

Страхування нерухомості дає можливість отримати компенсацію збитків, що утворилися у зв'язку із псуванням, втратою квартир і майна. Діє поліс при приході страхового випадку – пожежі, потопу, землетрусу, крадіжки. Але наявність страховки – це ще не запорука, власне того, що страховик компенсує шкоду, заподіяну вашому майну. У разі коли страхова фірма знайде передумови для відмови, вона може не виплатити компенсацію. Внаслідок цього право на відшкодування збитків буде необхідно довести і обґрунтувати.

Власне що треба зробити для отримання виплати по страховці

Щоб отримати виплату при настанні страхового випадку, власник житла зобов'язаний дотримати кілька правил не тільки при використанні поліса, але і при його оформленні. Це мінімізує небезпеку, у зв'язку з якими вам мають право відмовити.

1. Укладайте контракт з деталізованим описом майна та страхових випадків

Звичайна форма договору для готового продукту підключає основний перелік страхових випадків і тільки три страхові суми – за конструктив, ремонт і майно без детального опису всього перерахованого. Фактична оцінка представником фірми тут не проводиться.

Підписавши таку угоду, власник нерухомості страхує її в контексті поширених ситуацій – пожежі, повені, крадіжки. У відшкодуванні збитків, завданих меблів, техніки тут досить легко відмовити, так як немає конкретного опису, що саме застраховане і в якому воно стані. З-за великої франшизи, страховка покриває далеко не всю суму збитку.

Тому, якщо хочете отримати максимальне відшкодування збитків, відмовтеся від «коробкових» (заздалегідь підготовлених продуктів страхової компанії. Вимагайте зробити в договорі точний опис всіх ситуацій, при яких ви зможете претендувати на компенсацію. Продумайте детальний перелік майна:

• елементи інтер'єру;

• меблі;

• побутова техніка;

• оздоблення;

• прикраси, цінні речі.

Оформляється перелік з ринковою ціною кожного предмета. Окремо опишіть майно, що підлягає страхуванню, і знаходиться за стінками житлоплощі – зовнішній блок кондиціонера, обладнання для супутникового TV.

2. Дотримуйтесь строки звернення в страхову фірму

Період, в який ви можете звернутися до страховика згодом страхового випадку, прописаний в договорі. Але краще дзвонити у фірму негайно, як тільки стався страховий випадок. Це пов'язано з тим, що власне після приїзду оцінювача повинна бути можливість оцінити величину збитку. Перш ніж він під'їде, що більш ймовірно, власне, що страховий поліс покриє збитки. У разі якщо на момент звернення до страховика пройшло більше, ніж встановлено у договорі, компанія відмовить у виплаті компенсації, посилаючись на неможливість об'єктивно оцінити розміри збитку. Крім того, страхувальник банально не виконував умови договору.

3. Збережіть якомога більше доказів заподіяння шкоди

При пришестя страхового випадку в обов'язковому порядку задокументуйте даний прецедент представником відповідної служби – в залежності від ситуації це стане ЖЕК, ОСББ, міліція, чи МНС. Один з примірників акта треба буде віддати страховику. Але для отримання найбільшої компенсації тільки документів буде не достатньо. Не поспішайте викидати пошкоджене майно, забиратися в житлоплощі згодом ліквідації надзвичайного випадку. По можливості залиште все як є до прибуття уповноваженого фахівця. Це дасть можливість більш інформативно і об'єктивно скласти картину про завдані збитки.

4. Не утаивайте від страхової фірми важливі і очевидні факти

У випадку якщо ви здаєте квартиру в оренду або ж маєте намір робити ремонт у страховій етап, тоді про це слід заявити страховику. Дані обставини передбачаються при складанні договору, вони впливають на вартість поліса. Це пов'язано з тим, що орендарі або ремонт являють собою додаткові фактори ризику – ймовірність пошкодження майна трохи зростає.

У випадку якщо ви приховаєте ці факти, ризикуєте взагалі не отримати компенсацію, так як при настанні страхового випадку оцінювач, швидше за все, їх виявить. Фірма визнає, що власне ви не дали про нерухомості всю потрібну інформацію, контракт складено необ'єктивно і його неможливо вважати дійсним.

5. Не економте на франшизі

Франшиза являє собою суму, яку страхова фірма не покриває. При виникненні страхового випадку підраховується збиток, і від нього віднімається сума франшизи. У разі якщо збиток менше, ніж франшиза – страховик взагалі нічого не виплачує. Робиться це для того, щоб позбавити страхову компанію від паперової тяганини і розглядів у випадках з невеликими сумами збитків.

В основному, чим більше сума франшизи, тим дешевше коштує поліс – але економія зовсім несуттєва, враховуючи, що при настанні страхового випадку виплата може бути нижче на тисячі, а то й десятки тисяч гривень. Тому, якщо купуєте страховку, то краще купувати її повноцінно – зовсім небагато доплативши. Так можна буде отримати відшкодування практично всієї суми збитку незалежно від його розміру.

Чому не оплачують страховку

Є ситуації, в яких, навіть, здавалося б, при настанні страхового випадку, ви не зможете вплинути на рішення компанії, і виплата за завдану шкоду вашому майну, буде не покладена. Це виникає за таких обставин:

Шкоди завдано самим страхувальником

Страхувальник або члени його сім'ї самі навмисне або випадково пошкодили майно, не маючи в договорі пункту про страхування власної недбалості.

Майно пошкоджено поза квартири

Якщо майно пошкоджено за межами житла, страховка на нього не поширюється.

Порушені інші умови договору

Навіть якщо ваш випадок повністю потрапляє під страховий, але при цьому ви не дотримувалися порядок і норми звернення до страховика у виплаті відмовлять.

При настанні таких ситуацій компанія не просто не виплачує компенсацію, але ще й дія поліса перестає поширюватися на пошкоджені речі, техніку, меблі. Тому, щоб отримати компенсацію за пошкоджене або втрачене майно, нерухомість, переконайтеся, що ваш випадок відповідає страховому, і ви не порушили зобов'язання в рамках договору. Зверніться в компанію як можна швидше після сталася надзвичайної ситуації.

Пошук